mandag 27. september 2010

Between two lungs

Herregud, jeg blir gal!
Ettersom jeg har tenkt til å klage over hvorfor jeg blir drevet til vannvidd får jeg vel også forklare hva som er motoren bak min frustrasjon/irritasjon/aggresjon. Tre bokstaver; TPE.

TPE er ett prosjektarbeid man har andre året i Frankrike, det går ut på at du har to fag (i mitt tilfelle Histo/Geo og SES) og utifra dette finner du ett hovedtema ett undertema (om det er noe som heter det) og en problematikk. Høres ganske greit ut, ikkesant? Ett halvt år på å gjøre dette også få en eksamenskarakter på det. Null stress. FEIL. Jeg har nå brukt sikkert fem timer på å konsentrert prøve å finne noe å snakke om sammen med de jeg skal jobbe med. Vi har vært innom alt; mennesket og naturen, makt og samfunn, "consommation", familien +++, problemet er ikke at vi ikke finner noe vi interesserer oss for, neida vi har funnet masse vi, på hvert eneste tema har vi sikkert 5-6 relativt gode idéer. Men når vi så spør læreren om det funker så er det bare; nei, det var litt for gammelt gjør noe mer aktuelt, nei det var litt for stort, nei det funker ikke, nei, nei, nei.... Fy faen jeg blir så SUR!

Men nå kom Vilde på besøk, så jeg skal drikke bort mine sorger med te.
Vi snx.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar