mandag 20. september 2010

hudvev drepes av tørkepapir

Jeg er syk igjen, forkjølet som vanlig og plaget av dødshosten. Praktisk om man vil slippe skolen, ikke fullt så greit når man prøver og sove om natten. Til gjengjeld gir all denne fritiden meg tid til å gjøre litt ting utenom det altomfattende skole (dessverre må jeg ta igjen alt senere), men jeg prøver å legge fra meg forpliktelser og sitter heller og leser bøker jeg har lest mange ganger før, de er hverken på fransk og ei heller handler de om noe som helst relatert til pensum, men de er faktisk interessante og jeg slipper å skulle tvinge meg selv til å lese ti sider til.

Nei, det er Frankrike altså, ett litt små demotiverende land når det gjelder skole viser det seg. Nerd som jeg er har jeg jo forsåvidt alltid gledet meg litt til å gå i timen (bortsett fra matte), men den gleden er forsvunnet. Ikke bare det men alle sånne akademiske relaterte gleder, jeg greier ikke helt balansere det med skole, det er som om når jeg kommer hjem fra skolen er bare hjernen for sliten til å gjøre noe som helst som overhode kan kobles opp mot skole. Det er litt skummelt og ikke minst litt deprimerende at den skolegleden har forsvunnet, det er jo ikke som jeg er totalt uinteressert i alt vi driver med eller ikke forstår, men jeg finner ikke igjen den samme følelsen jeg hadde før. Jeg savner å glede meg til en ny skoledag, savner at det alltid var deilig med ferie, men også alltid deilig å være tilbake. Er det dette livet kommer til å være nå, en grå tilværelse med noen lyspunkter? Jeg vil trives med hverdagen min like mye som jeg trives med det andre.

1 kommentar:

  1. hm.

    dette hørtes jo litt trist ut. jeg tar en imaginær kopp te med deg <3

    SvarSlett